
Foto i notícia de www.fetasantfeliu.cat
El nomenament convertirà Sant Feliu en l’epicentre de l’handbol català durant aquest any. El 2016 és també un any important pel club d’handbol de la ciutat, el Sant Llorenç, que celebrarà el seu 40è aniversari. En aquest context, durant els propers mesos es faran diversos esdeveniments per promocionar l’handbol a la ciutat i per commemorar els 40 anys d’història del club santfeliuenc.
Carme Verdoy Sant Feliu ja és “Ciutat Handbolicat 2016. Ahir dijous a la tarda es va signar el conveni de col·laboració i patrocini entre la Federació Catalana d’Handbol, el Club Handbol Sant Llorenç i l’Ajuntament de Sant Feliu. L'acte es va fer a la sala de plens i hi van assistir membres del club i representants dels diferents partits polítics.
Supercopa de Catalunya i Diada de l’Esport femení L’objectiu principal de l’Handbolicat és que “l’handbol tingui visibilitat”. Així ho explicava ahir Gabriel Hernández, president del Club Handbol Sant Llorenç, que va ressaltar la importància del conveni “tant per la ciutat com pel club” després d’assegurar que “el camí per arribar-hi no ha estat fàcil”. Segons Hernández, ser ciutat Handbolicat vol dir ser “el centre de les activitats més importants de promoció de l’handbol que es faran aquest any a Catalunya”. I va avançar alguns dels esdeveniments que es faran, com la Diada de l’Handbol Femení, el 13 de març, la Supercopa de Catalunya que es jugarà al setembre, una trobada per promoure l’handbol escolar o la Festa de l’Handbol. "L’Handbolicat també ha de servir per “promoure l’handbol a la ciutat i perquè el club creixi i faci un pas endavant amb el projecte”, va afirmar Hernández, que també va recordar el paper de l’handbol femení: “ara tenim una línia femenina i la volem consolidar”. Llarga tradició de l’handbol a la ciutat Coincidint amb la celebració, el president del Club d’Handbol Sant Llorenç va explicar ahir que aquest any també es podrà veure una exposició de la història d’aquest esport a la ciutat, a partir dels 2 clubs que hi ha hagut a la ciutat. Una història que es remunta al 1941, perquè la tradició d’aquest esport a Sant Feliu ve de lluny. De fet, el president de la Federació Catalana d’Handbol, Tomàs Moral, ahir, va recordar que l’Handbolicat d’enguany s’emmarca també en els actes del 75è aniversari de la Federació i va explicar que en les primeres competicions que s’havien organitzat, ja hi havia un club santfeliuenc. Segons Moral, el projecte pretén “incrementar la pràctica i promoció de l’handbol, que el club es faci més gran i alhora promoure la ciutat”. “Embolicar Sant Feliu amb l’handbol” En l’acte, també va intervenir la regidora d’esports, Lourdes Borrell, que va destacar “la importància dels valors de l’esport”. I en relació al 40è aniversari del Sant Llorenç, va recordar que “durant quatre dècades hi han passat moltes persones que han cregut en aquest esport i ara continuen lluitant-hi dia a dia”. L’alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, va fer broma amb el joc de paraules que permet la paraula Handbolicat i “Embolica’t” per animar la ciutat a “embolicar-se” aquest any amb l’handbol i els colors del Sant Llorenç. San José va insistir en què aquest any cal que l’handbol i el Sant Llorenç “tinguin visibilitat” i va assegurar que la intenció és que amb l’Handbolicat hi guanyin “Sant Feliu, el Sant Llorenç i l’handbol en general”. Podeu consultar la galeria d'imatges de l'acte aquí.